Avslutning

Denna sköna kväll hade vi avslutning på lydnaden.
Eller rättare sagt ett litet upphåll blir det eftersom vi börjar om några veckor igen.
En liten utmaning var att vi skulle ha kontakt med våra hundar fast det var utspritt godis på en bit av planen.
Dixie var duktig, men det har vi tränat mycket hemma. Jag brukar lägga ut massa godis på hela golvet och så ska vi träna med störningen. Hon tar aldrig något, men hon tycker även det är jobbigt och försöker undvika det. Ligger det en godisbit framför så tar hon säkra vägen och går 3 meter runt om.

Annars gick allt bra idag.

Jag hade ett mål med platsliggningen idag och det var att hon skulle klara att ligga med huvudet mellan frambenen hela tiden. Och det klarade hon. Hemma går det alltid bra, men jag vill att hon ska kunna det även bland de andra. Och så tänker jag fortsätta. Nu har jag bestämt att hon ska ligga med huvudet så och då måste jag hålla mig till det. Det innebär att jag måste gå tillbaka och belöna oftare, men i slutändan så kommer det kännas mycket säkrare för mig om hon ligger så.
Jag provade även tidigare idag att hon ska ligga med huvudet nere fast jag kastar bästa pipleksaken bredvid henne och hon låg helt stilla.
Detta för att träna kommande störningar.

Nu ska jag nog lägga mig. Fick så fruktansvärt ont i magen nu på kvällen. Godnatt!

Ps. imorgon kommer det bilder från min kamera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0