Friluftsliv

Ja, det är ingen lugn och ro precis på semestern.
I måndags var det först veterinären med båda hundarna.
Selma skulle kolla tänderna, men det behövdes ingen "operation". Fick istället lite verktyg som vi ska jobba med.
Dixie skulle få första rabiesvaccinet och det gick bra.
Jag lyfte upp henne på bordet och höll i henne. Efter en stund frågade jag om veterinären inte skulle ta sprutan snart. Men den hade hon tagit för länge sen. Sån duktig vovve.
Selma är tyvärr inte lika duktig. Hon får panik och började skrika redan i bilen fast hon aldrig varit där. Hur kan hon veta att hon ska till veterinären?
Hon gräver i golvet och är mycket stressad och detta har kommit efter de två senaste djursjukhus-besöken. Otur.

Sedan körde jag och Dixie till Norrköping. Dixie sov hela resan. Och jag klarade köra med ögonen öppna!

Igår lekte Dixie med en wippet som var lika gammal. Första gången i hennes liv då hon inte var snabbast.
Wippeten joggade ifrån henne. Roligt att se. Men hon var inte långt ifrån, det sa den andra ägaren också.

Sedan åkte vi ut några timmar i skogen och plockade kantareller. Vi fick ihop några kilo som vi ska försöka få ihop till något gott.
Dixie älskar skogen. Hon håller sig till oss hela tiden och kommer direkt när man kallar, till skillnad från vissa andra situationer. Men hon tycker det är lite jobbigt när jag och Daniel kommer för långt ifrån varandra. Då försöker ho få ihop oss igen. Det fanns också extremt mycket blåbär. Vi ska plocka lite ikväll.

Idag har vi varit på sjön och fiskat kräftor, så nu håller vi på och koka för fullt. Det är min första gång och det var riktigt roligt. Vi fick ganska många kilo faktiskt. Jag har bilder på Daniels kamera. Tyvärr hann jag inte få min kamera i måndags innan jag åkte.

Jag håller mig ifrån att träna. Jag tänkte att Dixie skulle få lite paus denna veckan och istälet göra annat. Jag har inte ens tagit med mig klicker m.m.

Men en vecka går fort och snart är vi tillbaka igen och då återgår vi till det normala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0