Hovs hallar

Idag har vi varit med kusiner och de amerikanska släktingarna i Hovs hallar som måste vara ett av Sveriges finaste platser.
Dixie har såklart badat och jag badade med henne. Även Selma tog några simrundor. Selma är lite jobbig för hon blir så orolig när andra badar. hon vill ut och rädda dem direkt. Hon hon gör tappra försök.

Igår var vi hundvakt till lilla Blanca.
Det gick bra, hon är så otroligt glad och social och mycket duktig på hundspråk. Mycket lyhörd på vad Dixie och Selma ger för signaler.

Ikväll har det blivit lite lite träning. Ville prova något nytt och då provade vi hopp med apportering. (Hoppa över hinder, hämta apport, hoppa tillbaka med apport och sätta sig i fotposition) Det var inte några problem. Dixie kan ju hopp och kan apport så då var det inga konstigheter med att kombinera dessa.

Skulle träna rutan också efter det, men det har jag lärt mig att inte göra. Om vi tränar apport av något slag så får man inte träna tasstarget sedan, för då hämtar hon plattan.
Men igår tränade vi rutan och det gick himla bra. Galopp in i rutan och stod stilla. Måste träna mera på stanna på avstånd vid sidan av. Även om hon inte har fokus.

Ställandet har fungerat bra, men nu har vi en dipp med läggandet som förra veckan var klockrent. Visst är det roligt! =)
Men fotgåendet blir jag galen på. Hon håller på att fnysa och nysa varje gång vi ska göra det nu.
jag trodde jag hade ett sätt att få ordning på det, men det hade jag inte.
Men nu ska jag prova ännu ett annat sätt. Hittade ett sätt på nätet på klickerklok.se om hur man lär in fotgående från början. Position, attityd, fokus, svängar m.m.
Mycket bra sida som jag verkligen kan rekommendera!

Ett annat sätt är att helt lägga ner att träna det. Det har gått förut att man ser framsteg när man bara tagit en paus.

Nu ska vi ha en skön kväll på verandan med vin och kortspel!
Inte mycket semester kvar.

Här kommer äntligen lite bilder från semestern:


Daniels fina hopphinder som han byggt till oss. Här provhoppar min stjärna!


...Och så kan man sänka det lite så min lilla pärla också kan hoppa =)


Sedan har jag hunnit pyssla. Här är en hårklämma med barbethuvud =)


Och några kylskåpsmagneter...


Plockat trädgårdens alla bär och gjort paj, saft, och gelé


Denna bilden togs igår i Rammsjöstrand. Dixie skulle bara blöta sina varma tassar =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0