Nu är vi hemma igen

Idag bestämde vi att vi skulle åka hem från sommarstugan till Helsingborg igen. Inget bra väder ju.
Så nu är vi hemma igen.
Dixie tycker det är ganska skönt. Det märks.

Agility var det idag igen och vi hade små olika prov. Vi klarade inte oss särsklit bra, men det är bra att veta var vi ligger.
Fyra pinnars slalom gick faktiskt bra även idag, men inte sex pinnar.
Kontaktfält är ett kapitel för sig, men jag och Britt hittade faktiskt ett litet sätt att få henne att stanna på A-hindret istället för att kasta sig ner från toppen.
Vippen tog hon självständigt och är inte rädd när den slår ner.
Men helheten brister pga att hon gör annat dvs tar egna hinder, springer rundor och vill göra allt själv utan mig. Jag tyckte Dixie var konstig idag. Hon var inte som vanligt. Liksom frånvarande och stod konstigt. Hon verkade trött. Och nu tror jag genast att hon är sjuk.

Startade en ny valp/grundkurs ikväll också. Det blev många. Man är helt slut efter att ha pratat i tre timmar om klickerträning.

Imorgon ska det bli lite nytt för Dixie. Man kan inte tjata moment med en vattenhund. Då blir den less. Stämmer mycket väl.
Vi ska nog träna lite bakdelskontroll, och så får vi hitta på något nytt trick.
Men vad ska det vara?
Jag skulle gärna vilja lära henne att hämta olika saker som jag har namngett och att kunna skilja dem åt.
Men kanske inte imorgon.
Vi har ganska många tricks som inte är 100% än. Kanske ska utveckla dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0