Uppdatering

Ja, nu är det några saker jag måste skriva av mig.
Igår var det spår. Dixe fick ett viltspår med en vinkel eftersom värmen höll i sig även igår.
Jag tyckte hon löste det fint. Och lyckan var stor när hon fann sin klöv.
Blev en mycket trevlig förmiddag med grill och allt.

Sedan var det att bege sig vidare då mina föräldrar flyttade till nya huset igår. Det är väldigt fint, men det ska det ju vara när det är nybyggt =)
Efter några timmars packande och uppackande så var det dags för nästa stopp som var hon min vän Susanne som hade smink och hudvårdsparty. Jag har aldrig varit på något sånt, så det var kul att se hur det gick till.
Säkert mycket bra produkter, men just nu behöver jag penga till annat så det blev inget handlat. Hade i alla fall mycket trevligt med tjejerna =)

När jag kom hem så berättade Tilda att de hade varit ute med Dixie och då hade en såkallad "kamphund" hoppat på Dixie på gatan. Dixie hade skrikit till och sprungit iväg. Mest av rädsla. Som tur är inget annat.
Men allt är ok!

Inget nytt om hennes rygg heller. Jag tycker att det börjar släppa efter lite. Så antagligen är det bara muskler.
Hon får inte hoppa och sånt på ett tag. Så vi får göra vad vi kan på agilityn imorgon.
Slalom och kontaktfält behöver ju tränas på och det kan vi göra.

Idag har jag som vanligt tränat lydnad.
Det är ganska roligt att studera tekniken i ett korrekt läggande. Hunden ska inte från gång först sätta i rumpan för att sedan lägga sig ner och hunden ska inte från gång "buga" för att sedan lägga ner bakdelen.
Detta är väldigt intressant hur man agerar själv. Dixie läser min kroppshållning, händer, huvud m.m. Och oftast lägger hon sig enligt rätt teknik, alltså fälla ihop kroppens alla ben samtidigt och lägger sig korrekt. Men om jag gör någon lite grej med min kropp som jag inte brukar så får jag "fel" läggande. Det är väldigt intressant att studera. Jag har nämligen provat idag hur jag gör när jag får rätt ligg och när jag får fel ligg. Och det är hårfina skillnader.

Ett felaktigt läggande kan aldrig bli lika snabbt som det korrekta, därför belönar jag aldrig de felaktiga, eftersom vi vill ha snabba ligg.

Har tränat stimuluskontroll på apporten också, men det går segt. Segt för att jag inte kan göra så många repetioner åt gången och det tar lång tid att vänta mellan gångerna. Jag vill ha det färdigt NU!

På lördag är det dags för MH-beskrivning för Dixie. Än så länge är jag inte nervös och jag vet inte om jag kommer vara det. Jag vet hur hon reagerar i de flesta situationer i vanliga fall, men det ska bli spännande och se hur det går för henne.

Och så till det tråkiga..... Bilen. Nu dånar det igen när jag kör och det konstaterades idag att det var hjullager- bak igen.
Så sent som i april byttes båda, men nu är det dags igen.
Så arg jag blir när bilen inte kan skärpa sig. Man ska aldrig ha bil om man inte gillar att slänga bort pengar. Och jag gillar inte att slänga bort pengar på bil. En bil köper man för ett pris och sedan kostar den i drift, men i övrigt vill jag inte lägga en slant extra på att bilen som man köpt inte ska funka. Mycket tråkiga pengar.
Och min bästa bilmeckare är på semester så jag får ta en annan dyr-pelle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0