Ännu en dag..

.... Med min fantastiska hund!

Ikväll hade vi kursavslutning i agility och Dixie har ju varit lite si och så på agilityträningarna. Nu var det dessutom längesedan vi var med. Men idag kändes det faktiskt bra.
Först fick vi springa en bana som vi själva ville. Gick sådär... Utom slalomet som var bättre än någonsin!
Sedan hade i alla fall jag glömt allt om handling, så efter en påminnelse och vi tränade handling i kombinationer så gick det såklart bra. Det går alltid bra om man själv gör rätt.
Som avslutning fick vi springa banan igen och det var väldigt roligt. Det var första gången på länge som vi var så samspelta på agilityplanen. Jag sprang mitt fortaste och det gäller att samtidigt tänka och handla rätt, för annars gör Dixie fel, för hon läser mitt kroppsspråk på minsta lilla rörelse.
Men det var verkligen kul och vi kom igenom banan.
Nu gör vi paus i agility ett tag, men vi har i alla fall positiva minnesbilder från vår avslutning idag.

Sedan hade jag freestylekurs med mina duktiga och kreativa elever som man blir så glad av att se!

Och efter det så körde vi ett lydnadspass med den andra gruppen som går tävlingslydnad, alltså träning med nya hundar. Vi körde lite vanliga moment, läggande, ställande och inkallning och fotgåendet som snart är påväg till högre poängsiffror =)
Men det viktigaste var platsliggningen. Dixie fick ligga plats, medan de nya hundarna gjorde inkallning framför henne och stod runt henne och störde. Någon gång lyfte hon huvudet, men annars låg hon med huvudet ner och rörde sig inte ur fläcken. Mycket bra träning!

Så det var en riktigt lyckad dag med min underbara hund!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Duktiga o kreativa det vete sjutton..men bra effekt hade gårdagens timme iaf han är fortfarande

trött :-) Kul att det gick så bra igår!

2009-12-16 @ 20:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0