Dan före doppare dan

Imorse vaknade även jag till den tråkiga förkylning som alla andra också verkar ha. Jag tycker jag har klarat mig så länge från den, men det är så typiskt att så fort man får en dag ledigt och kopplar av så slår viruset till.
Och jag känner inte mig alls bra nu. Ont i kroppen och huvud och har en näsa som bara rinner.
Inte alls så jag har tänkt mig julen i år.

Det brukar alltid vara full aktivitet på lillejulafton i vår familj, men min dag har mest gått åt att ligga och vila.
Så det bådar inte gott inför imorgon.
Men det är inte mycket man kan göra åt det. IJag hade massa sysslor att göra idag. T ex bada hundarna, men det har jag varit för svag för, så det får bli obadade hundar i jul. Men det ska vi nog överleva.
Jag hade även i uppgift att göra 5 kg köttbullar som jag gör varje jul. Det klarar vi oss INTE utan, så jag kanske får samla alla sista krafter ikväll och rulla bullar några timmar senare.

Jag fick i alla fall firat liten jul igår, med dem som vi inte kommer träffa imorgon.
Så jag har redan öppnat några julklappar. Fick nytt täcke och ny kudde bland annat. Alltid bra!

Imorgon åker vi alla fall till släkten i Ängelholm och bor över en eller två nätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0