provar en bild

Idag ska jag prova att lägga in en bild. Hittade en från förra året när inte den lilla Dixiefröken var så stor.
På bilden har Dixie lags sig nära Selma för att få uppmärksamhet, Selma lådsas som om hon inte finns. Det var på den tiden då de inte lekte. Det var bara ignorans från Selma.

Idag har jag och Dixie varit nere i centrum och tränat freestyle med alla störningar. Det gick ganska bra.
Sedan har vi tränat skotträning. Hon är inte rädd, men undrar lite varför det låter så inomhus. Jag hade mycket höga skott. I början ville hon inte leka, utan stod och lyssnade och undrade vart skotten kom ifrån, men sedan strutade hon i det och lekte med mig. Nyttig träning.

Igår började den nya freestylekursen. Härligt gäng!
ikväll är det valpkurs och sedan lydnad för mig och Dixie. Vi ska träna på hoppet, det har vi inte alls gjort mycket.
Vi tränar också just nu en nya sorts inkallning som vi fick på lösträningskursen. Jag har aldrig hört talas om att man kan använda target i inkallning, men det går bra. Man får en lite mer engagerad hund. Men om det kommer fungera med störning återstå att se.

Nu ska det jobbas vidare, är inte alls klar med dagens uppgifter.



detta var förra året när Dixie inte var så gammal


Mina små gullvovvar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0