Rolig dag

Idag har jag och Dixie lekt och gjort grundövningar.
Vi var borta vid grönområdet, hon var lös hela tiden. Hon tog inga busvarv förutom när jag sa att hon fick det.
Vi tränade namnträning och rolig inkallning med mycket bra resultat.

Det ska vi göra ett tag, inga krav på lyckande.

Sen sprang vi och busade. Dixie fick upp ett spår av vilt. Hon är jätte söt när hon hittar det. Hon nosar intensivt och svansen går som en propeller, sen blir hon så glad att hon springer ett bus varv och sen springer hon tillbaka till buskaget där hon hittat något.
Jag vet precis när det handlar om vilt för hon har hittat ull från kaniner innan och då går svansen som en propeller.
Så visst var där något i buskarna. Jag tror även hon hittade något mus eller sork spår i det höga gräset för jag såg gångar som de hade gjort.

Men hon blir inte förblindad av spåren utan jag kan kalla in henne från det när som helst. Det kan jag inte med Selma, hon blir helt galen om hon hittar något och gör allt för att komma åt det. Man kan ju undra vem som är jakthund egentligen =)

Efter denna lydnadskursen så tror jag att vi ska börja med agility som omväxling. Jag tror att det kan vara ett bra komplement. Och springa och hoppa älskar hon ju.
För då kan jag utnyttja att hon springer och hon känner att hon får lov att springa.


Ikväll har jag avslutning på massagekursen!


hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0