Salamander hund?

Mina föräldrar frågade igår om de tror att jag kan lära Dixie söka upp vattensalamandrar till deras jobb. Haha, vilket jobb.
Har ni hört om en vattensalamander hund innan? Nej, inte jag heller.
Men kanske vi gör ett försök, inget är väl omöjligt.





Idag håller Daniel på att sälja vår gamla bil. Vi la ut annons igår och de har ringt som tokar. Hur sent som helst och hur tidigt som helst i morse. Eftersom vi var i Svalöv igår så kunde vi inte visa (men vem vill egentligen köpa en bil halv tolv på natten) men det var några som erbjöd sig hämta oss i Svalöv och skjutsa oss till helsingborg och sedan köra tillbaka oss. Herregud vilket ståhej. Vi kanske var lite otydliga med att det verkligen är rishög i annonsen. Haha.

Jag sitter och planerar inför examenshelgen i klickerinstruktör som är nästa helg.
Det går sådär. Svårt att hålla fokus.

Selma och Dixie har lekt både igår och idag. konstigt nog är det selma som kommer och bjuder upp till lek. men sen blir hon lite rädd när den stora luffsen kommer efter henne i ett lekfullt skutt.
igår lade dem på samma filt helt frivilligt. Det går framåt i Selmas stora-svarta-hundar-terapi. Dixie har varit kanon för Selma. De äter från samma tallrik också.
Hm, det är roligt att de tycker om varandra så mycket. och det blir mer och mer för varje dag.

På tisdag är det tävlingen i lydnad på Bialitt.
Allt beror på från dag till dag. är hon på sitt bästa humör så kan det gå hur bra som helst.
Läggandet och ställandet under gång tror och hoppas jag kommer gå bra. Inkallningen ska vi repetera ingångarna i. Likaså hoppet. Fotgåendet beror på mig. Det är enbart jag som ska träna på det för jag vet att Dixie kan det ganska bra.
Tanvisning är inga problem. Platsliggningen ?
Jaja, vi får se hur det går. det som jag tror ska gå bra kommer säkert inte gå bara för att......

Idag ska det tränas på kedjan också. Ingen rast ingen ro.




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vattensalmander-hund varför inte..? Som sagt kan man lära en hund hitta cancercell så borde detta gå. Problemet kan kanske vara att dom kan vara kul att jaga för Dixie :-) Lukaz hade jagat... han tror att löv är grodor vid den årstiden :-)

2009-02-01 @ 14:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0