Dåliga nätter

Jag har sovit dåligt två nätter i rad. Och jag som alltid somnar på en minut och sover hela natten. I förrgår natt kunde jag inte somna för jag hade sån hemskt hjärtklappning. Sånt kan jag nästan få panik av, det är fruktansvärt obehagligt. Och länge höll det på och jag kan inte alls förstå varför?
I natt så vaknade jag bara och kunde inte somna. Hade lite ont i magen och det var varmt och fick ingen ro.
Så nu är jag trött.

Dixie är också trött, hon är alltid vad jag är. Är jag trött så är hon det och är jag pigg så är hon pigg.
Vi har tränat lite apportering som vi har som läxuppgift i lydnaden. Det är svårt. Hon tuggar. Hon griper och håller en sekund, men längre går inte.

Hon har i alla fall lärt sig "ducka" till 95% nu. På kommando och utan hjälper gör hon det. Ibland försöker hon fuska och inte gå hela vägen ner =)
Men det känns skönt att äntligen tagit tag på riktigt med det. Vi håller också på med "buga" som också legat på is hur länge som helst. Går bra!

Och fotgåendet har fungerat helt fantastiskt. igår gick Dixie 300 meter fot av sig själv. Det har hon aldrig gjort på en vanlig promenad. Men det är bara att vara glad!

Körde lite lös hund i parken idag och hon stack inte en enda gång och tog sina rundor. Och det kom två människor som hon inte sprang till. Hon tittade men valde sen att stanna och göra konster. Man ser alltid vilket humör hon är på. Är det bus eller vanligt? Är det bus så ser man glimten i ögonen "jag vet vad du vill att jag ska göra, men jag gör det inte"

Efter denna helgen så klipper jag nog ner Dixie en bra bit. är så trött på tovorna nu. Måste bli av med valppälsen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0