Helt plötsligt fungerar det

Det är så roligt, som jag skrev för några dagar sedan så har ställandet varit svårt för oss. Men igår bara släppte det. Dixie gjorde flera kanom bra ställande bara sådär. Precis som hon aldrig gjort något annat.
Vi tränade på bialitt igår. Tränade för tävlingen som är på tisdag. Jag ville repetera några saker på plats, bland annat ställandet som gick kanon.

Tränade också läggandet som jag tyckte var mycket lovande. Alla var inte snabba ner, men en del var riktigt bra.
Inkallningen får Dixie upp en väldig fart i och i första så hade hon svårt att bromsa och hon tog en låååång vändning bakom mig. Vi gjorde det igen med lite hjälp. Jag tror jag måste nöta in hjälpen ordentligt, så att hon vänder vid mig och inte två meter bakom.

Vi tränade även stanna kvar vid inkallningssituation och vid hopphindret. Hon vill annars gärna tjuva lite. Men det gick bra. hoppet gick bra, med lite hjälp i avslutet.

Fotgåendet gick bra också, hon släpper stundvis med blicken, men jag vet hur jag ska träna det.


Sen återigen så måste det verkligen bli en skärpning med freestylen. Jag har program, musik och klädsel. Men det måste bli mer organiserad träning. Några saker har jag inte ens lärt Dixie är.
Allvar med det.. Annars blir det bara massa löst snack och det blir det inget gjort av.

Synd bara att jag måste jobba, annars hade jag tränat nu på en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0