Måste bara skriva igen

Jag vet att jag nyss skrev ett inlägg, men nu är jag så arg att jag måste skriva.
Jag såg precis Barbro Börjesson i go'kväll.
Arghhh!
Jag kommer aldrig förstå hur man kan göra som hon gör. Och den stackars hundägaren förstod inte heller. Barbro sa till henne att rycka, hon ryckte lite. Då tog Barbro själv i kopplet och ryckte varje gång de bytte riktning och hunden skrek till varje gång.
Undrar vad som hände i nacken på den hunden? Ska vi sätta stryplänk och rycka i våra olydiga barns halsar också?
Nä, för tänk vilket liv det hade blivit på folk då.
Men varför ska vi då ge oss på hundarna? De kan inte säga att de tappade andan eller att det smärtar i nacken. Hunden och människan är har lika anatomi, vilket Barbro säger att de inte har. Hur kan man stå och uttala sig om sådant i tv när man inte har en aning.

Och så var det ju det här med att kasta kopplet i backen. Haha haha!
Precis som om någon hund skulle börja lyda för att man kastar koppel i backen.
Förstår inte folk att hunden måste blivit slagen med kopplet innan?
Om man såg schäfern ikväll så slängde den sig i marken, med svansen mellan benen och öronen ner och bak när hon kastade kopplet i backen.
Livrädd hund! Slagen hund. Titta på hunden, den säger sanningen!
Och den kröp in till föraren, mycket undergivet och motvilligt. Och hela tiden fick den stackars ägaren höra att hon inte tog i hårt nog. Hon vill inte göra illa sin hund egentligen för det känns fel. Och om det känns fel så är det fel.

Det går faktiskt att få rätt på hundar utan att ta bort livsglädjen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0