My Dog 2009

Har precis kommit hem från intensiva dagar i Göteborg.
Vi var tidigt ute i ringarna båda dagarna och jag var nervös som vanligt.

Det var Dixie och Soya anmälda. Måndagens domare var en lite mutter herre som inte sa något alls. Från Israel.
För första gången så vann Dixie BIR, CERT, Ck. Jätte roligt och oväntat från min sida. Nu har hon sitt första Cert.
Hon fick jätte bra kritik.

Vi stannade till gruppfinalerna, men då var hon trött och inte sugen på att visa upp sig så vi åkte ut som de övriga 25 raserna och kvar var de 5 bästa.

På tisdagen kändes det inte bra från början. Men det var en jätte bra domare. Soya vann och Dixie fick 1:a och Hp och mycket fint omdöme.
En av Dixies starkaste sidor är rörelserna, men dem visade hon minsann inte upp idag och det stod litet på lappen att hon behövde stabilisera sina rörelser. Det vet jag att hon inte alls behöver för hon har helt fantastiska rörelser och steg, Men från domaren synvinkel så förstår jag henne för det var vad hon såg.
Vi har inte tränat något alls och det hade vi  behövt. Men jag är jätte nöjd med dagarna.

Innan vi åkte hem passade vi på att ögonlysa Dixie och allt var helt perfekt. Skönt att få det gjort.

Vi såg också de Nordiska mästerskapen i freestyle. Jag vet inte än hur det slutade men Sverige var klart överlägsna. Emma Willblad och Frida Binette lägger ribban på en helt egen nivå. Helt fantastiskt!

Själv blir man sååå sugen när man ser allas program. Vill träna nu! men Dixie behöver lite vila nu tror jag.
Men jag har vårt program i huvudet, det är bara att lära in det sista sen kommer vi =) Haha (kan man ju hoppas)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0