Nytt år!

Det blev ett härligt avslut på 2008.
Sök med Dixie hela förmiddagen, sen ytterligare lite aktivering för dem båda hemma.
Ingen av hundarna reagerade på raketerna. Vi var ute tidigare på kvällen då det kom en hög smäll så jag hoppade till. Men hundarna som var upptagna med att lukta på något lyfte inte ens huvudet från marken. Så skönt!
Sen blev det fest och middag hos vänner på kvällen.

Det har lagts ner mycket tid på pälsvård nu. Selma är borstad och klippt och Dixie är under tovutredning. Bara några dagar kvar sen åker det mesta av pälsen av.
Men guuuuuud så bra det är med spraybalsam!
Hon är så duktig på att vara still när man borstar, fast det tar flera timmar och dagar att få ut pälsen.

Idag kom Daniel tillbaka från Norrköping, och det vi ska ägna kvällen åt är att bada Dixie =)

Göteborgutställningen är nära nu. Och inte har vi hunnit träna. Jag tänkte Daniel kunde springa ett varv, men vi får se när han ska träna på det.
Dixie får nog hur som helst se sig slagen av syrran som också ska deltaga.
Men vi hoppas på fin kritik i alla fall =)


Ja, jag minns inte om jag har skrivit ner några nyårslöften tidigare, men jag hoppas på stora framsteg i lydnad och freestylen innan året är slut.



God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

God Fortsättning!

Lycka till i Göteborg!

2009-01-02 @ 17:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0