Trött som en tant

Eftersom Daniel är sjuk, så blev jag tvungen att handla idag. Jag avskyr verkligen att handla. Det är säkert bara 100 meter till affären, men det blir alltid ett projekt att gå till affären.
Först måste man ta på alla tjocka vinterkläder och när man kommer till att ta på sig vantarna så upptäcker man att en viss hund tagit ena vanten. Leta, leta och till slut hitta. Gå ner för alla trappor.... Och så kommer man till det värsta nr 1.
Ett fruktansvärt segt rödljus. Det tar lika lång tid att vänta på grön gubbe som att handla egentligen.
Men när man väl kommit över och är inne i affären så kommer det värsta nr 2.
Alla gamla tanter!!!!!
De står med sina rumpor i vädret och man kommer INTE förbi. Och de hör ju inget heller, så man måste ju stå och vänta tills de har hittat vad de söker nere på hyllorna. För jag kommer mig inte för att peta till.
Och när man tror att man har kommit förbi alla och kommer till kassan så står där minsann en tant i kassan och försöker i en kvart höra med sin hörapparat vad kassören säger att hon ska betala.
och så ska det letas i plånboken i minst lika lång tid.

När man kommit ut ur affären så återstår rödljuset i en evighet, sen trappan upp och sen ta emot en glad hund som ivrigt letar efter något hon kan ha i munnen medans hon springer rundor.

Jag tycker mycket om små söta tanter, men vissa dagar så önskar jag att de höll sig inomhus eller i parken möjligtvis.

Idag har spotify anlänt till min dator. Härligt, men jag förstår inte varför jag inte haft det tidigare. Daniel har ju haft det minst ett år. Hans kusin har ju varit med och skapat det hela, så han hade det före alla andra.
Men idag kom Daniel på att han kunde bjuda in mig. Tack för det! =)

Jag har alldeles för mycket i huvudet nu. Jag är så himla stressad av examen nästa helg. Vet inte hur jag ska hinna???
Jag måste jobba på dagarna och jag är inte hemma någon kväll.
Dixie måste lära sig sin kedja. Jag provade idag, men det höll inte. Motivationen höll inte. Teorin måste pluggas också. I helgen får jag träna hela tiden.
När det är över kommer det kännas lite lugnare.

Får vänta med freestyleträningen tills efter den helgen. Har inte plats i huvudet för att planera in det.


godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0