årets första bad

Jag har faktiskt badat idag. Det var 23 grader i vattnet och då kunde till och med jag bada, även om det var lite jobbigt kallt i början.
Det var underbart skönt på stranden och inte mycket folk.
Hundarna var hemma och tog siesta.

Jag var nöjd med lydnadsträningen igår på kursen.
Och hon tycker det är roligt.
Det är mest finslipa detaljer som återstår.

Läggandet går nog inte att förbättra mer, hon lägger sig så fort hon kan och hon är ju ingen BC. Nu ska vi bara behålla det som det är.

Ställandet får vi träna lite mer, hon behöver ett litet kroppskommando från mig.

Inkallningen fungerar bra om det inte är ett öppet fält bakom mig. Lockelsen blir för stor. Sen har hon också fått in ett litet hopp innan hon sätter sig i utgångsställning. Det måste jobbas på.

Fotgåendet håller jag på att lära om. Högersvängar är värst. Då tappar vi varandra.

Platsliggningen börjar kännas säkrare och tandvisningen har hon gjort kanon de sista gångerna.

Apporten känns bra. Hon tar den dock utan mitt kommando, men hon är inte riktigt redo för stimuluskontrollen än.
jag är rädd att om hon tar den utan kommando och då inte får belöning så vill hon inte ta den alls. Så det är bättre såhär ett tag till.

Rutan tränade vi lite igår och det är bara att fortsätta. Men det har ju inte prioritet nr 1 därför den inte är aktuell, utan är bara till för lite omväxling i träningen som också behövs.

Känns så bra nu när vi äntligen börjar få ordning på momenten.  Ska träna lite grunder också. Det får man aldrig glömma att repetera i mellan åt. Utan grunderna så har man inget.

Nu ska jag lägga mig i hängmattan och läsa min bok. Jag har fusksemester idag och imorgon =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0