Kvällens träning

En underbar kväll för hundträning var det!
Skulle prova vår träning på rutan utomhus. Det gick inte så bra. Hon apporterade sin targetplatta.
Provade även lydnadsklass 2 hoppet, men även där hoppade hon apporterade sin platta och hoppade tillbaka. Det var iof väldigt gulligt, men inte det jag ville ha.
Så nu är det bara fokus på att stå kvar på plattan och att den inte räknas in i alla konstiga saker matte lär Dixie att hämta.
Hur ska hon veta det? =)

Men så är jag där igen. Anders Hallgrens "klassiska fel". Och mina klassiska fel är att jag tränar för länge utan paus och har för bråttom. Och jag vet om det. Och jag märker det själv att nu borde jag nog sluta, men så går det så bra och så är det så kul.......... Hoppas avbytaren kommer snart.

Men rutaträningen gick ändå väldigt bra. Hon gjorde några fina ställande även utomhus.
Har ett annat tips som jag ska prova istället.

Vi båda har i alla fall fått ett lyft nu när det blev nyinlärning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0