Midsommaren

Det har varit en härlig midsommar måste jag säga. Vi klarade oss hyfsat från regnet och det var riktigt skönt ute.
Firade i sommarstugan med släkten.
Lilla Blanca var med och det gick jätte bra. Selm var lite sur i början och ville vara för sig själv. Uppskattade inte Blancas tappra försök till att busa. Blanca var med även dagen innan och då var hon lite rädd för Dixie.
Men det var hon inte nu. Dixie tycker det är jätte roligt med valpar och försöker leka. Men hon är lite stor ännu, så det kan bli för hårt. Men sålänge man håller ett öga på det så går det bra.

Dixie blev jätte dåligt på natten och kräktes väldigt många gånger.
Det blir ingen mer klöv för hennes del. Hon har aldrig reagerat på dem innan, men det måste ha varit det.
Sen var hon slö hela dagen och åt inte. Hostade och verkade må illa. Jag blev ju rädd att det fastnat något i magen.
Bara tanken på operation och alla dessa månaders vila gjorde mig sjuk.
Men det verkar ha gått bra nu. Hon åt igår och är piggare igen.
Tyvärr så missade vi agilityn då jag inte vågade anstränga henne när hon inte mådde bra.

I veckan ska jag börja träna på lydnadsklass 2 momenten. Inte för att jag tror att vi kommer komma dit inom det närmaste, men för att vi ska få lite nytt och att det andra inte ska bli tjatigt.
Hoppet har vi börjat lite med, sen ska vi träna rutan och fjärrdirigering. Där tror jag vi har ett problem. Tur att man lär sig av sina misstag.

Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0