Min gamla klubb

Idag har jag hjälpt till med det sista inför visningen i Svalöv. Det är verkligen fint här nu. Allt är tipp topp!
Så är det nån som vill köpa ett hus så finns det ett här!

Selma har varit bättre idag. Tog en kvällspromenad med hundarna upp till min gamla brukshundsklubb. Det var sig likt. Det var ingen där, men vi tog ändå en liten runda på den öppna planen. Det stod ett lydnadshinder mitt på banan med alla plankor i. Dixie går fram till det och ställer sig 2 cm ifrån. Sedan tar hon ett skutt rakt upp i luften och hoppar över från stillastående. Helt av sig själv. Flera gånger gör hon det. Hon är så rolig.
Trodde inte hon kunde hoppa så högt.

Sedan sänkte jag det och då var den en liten vit krulltott som tittat på den stora krulltotten och som också ville hoppa. Och det hoppades hejvilt. Selma hoppade och kampade och hoppade och kampade. Varje sekund av den ivern gör mig så glad för den är så sällsynt.
Just då kändes det inte som hon någonsin varit sjuk.

Imorgon är det ny vecka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0