Så liten och rädd

Ikväll har jag haft två valpkurser. De börjar bli duktiga nu.

Själv sitter jag här och är liten och rädd för tävlingen imorgon. Jag förstår inte varför jag ska vara så rädd. Jag försöker komma på det värsta som kan hända. Och det är kanske att hon sticker av planen. Eller reser sig på platsliggningen och drar upp alla andra. Det kommer hon säkert att göra nu när det är nya hundar. Jo, det är nog det värsta. För då har vi förstört för alla andra också.

Vi tränade ikväll och då gick det väldigt bra. Fotgåendet och inkallning och ställande och läggande. Det gick så bra som det kan bli för oss just nu.
Apporten är det bakslag på just nu. Det går inte alls.
Resten har vi inte tränat ett dugg. Men det får gå som det går.

Jag har ingen tävlingsrutin och är inte säker på vad som är det bästa att göra innan tävling. Men jag tror att jag ska träna, för hon brukar alltid gå som bäst i slutet att träningarna.

Jaja, bla bla... Imorgon bitti är det i alla fall viltspår först. Det var ett tag sedan, så det ska bli kul.

Nu ska jag lägga mig och titta på Beck-film som jag säkert sett 50 gånger. Alltid lika bra!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0