Vad är detta för period?

Tycker att allt har känts dåligt senaste tiden.
Jag är trött och har ingen motivation och tycker att vi står och stampar i träningen hela tiden.
Och det beror ju på mig.
Jag saknar klickerträningen och den glädjen med nyinlärning. Jag använder ju knappt klickern i lydnaden längre, eftersom det inte är nyinlärning. Bara i fotgåendet som inte är riktigt bra än. Och några andra detaljer i moment.
Men oftast blir det utan.

helst skulle jag bara vilja börja om med allt från grunden. Gör om gör rätt.
Men det skulle väl vara otroligt om man lyckades med allt från början på sin första lydnadshund.
Man lär sig.

Nä, jag måste hem och läsa i alla mina böcker och få inspiration till nya utmaningar som vi kan träna in.

Men jag får vänta till jag inte har känslan av uppgivenhet i kroppen.

Var ute och tränade uppletande och apportering av föremål innan. Gick ganska bra, men jag gjorde det väl en gång för mycket så det blev springa rus med föremålet.

Sen har vi tränat inkallning med targethand framför kaninburen. En liten utmaning. Men det gick 90% av gångerna. Misslyckades en gång, då vi var lite för nära. Men några repetioner till så kommer det gå.

Nu ska jag åka och kolla på mammas och pappas nya hus som det får idag.
Jag är fortfarande skeptisk till att de har köpt ett sånt supermodernt nybygge. Själva är de omoderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0