Ännu en fredag

Idag är jag lite halvledig. Tilda syster är här och vi har gått med hundarna. Så tråkigt och gegigt väder, så man har två mycket smutsiga hundar så fort man varit ute. Och så mycket smuts de drar in. Dammsugaren går på högvarv.

Idag har jag tränat namnlek. Båda får sitta och stanna kvar, jag går och lägger ut en godbit och så får bara den hunden som jag kallar på komma och hämta. De är så laddade på denna leken. Men duktiga är dem. De vet vem som är vem. =)
De har även spårat godis inne. Selma är i underläge, hon får inte lika många för hon är så långsam.

Sedan kom vi till otrevligheter när vi skulle gå igenom öronen och rycka håren ur hörselgångarna. Ingen gillar det. Men det måste göras. Dixies öronhår växer på en dag till en buske, Selmas öron är bättre. Det behövs inte så ofta.

Det är nog mycket nära till löp för dem båda. Selma kommer nog börja först.

Nu ska vi åka en sväng till Ikea och handla nya krukor. Daniel har skrivit sina tentor i dagarna och nu har han hur mycket energi som helst att göra allt. T ex plantera om blommorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0