Om allt möjligt

Igår var det avslutning på min valpkurs.
De har varit så duktiga och alla var nöjda på utvärderingslapparna i alla fall =)

Britt ska få en ny hund i sin flock idag. En vit storpudel som heter Sol. Hon säger att det bara är tillfälligt, men alla andra vet att har man tagit in en hund i huset så stannar den där =)
Man fäster sig snabbare än vad man tror. =) hehe

Det var också träning för vår del igår. Jag började med agility faktiskt. Och jag har en hund som fullkomligt älskar agility mer än jag någonsin kunnat ana. Jag kommer dessvärre aldrig ha en chans att hinna med Dixie.

Fast vi knappt har tränat något så hoppar hon kombinationerna lätt som en plätt. Hon flyger över hopphindren och genom tunnlar och däcket. Det som jag tror kommer vara så bra med agility är att hon får springa, så hon behöver inte ta egna rus. Jag längtar så mycket tills vi ska börja. Men vi måste vänta en månad till.

Lydnaden igår gick bra. Vi torrgick fotgående som är mycket svårt och sen provade vi en bana med hund. Det är inte lätt för att få det där drömfotgåendet. Vi kan bara om jag får gå själv som jag vill. Så fort någon kommenderar mig så blir jag så koncentrerad på att gå rätt med fötter och huvud så att jag glömmer hunden. Och när jag tänker på hunden så glömmer jag något av det andra. Ett års träning till minst!

Framförgåendet går bra. Budföringen gick bra igår, eftersom det bara är andra gången vi gör det, så har hon fattat mycket. Birgitta hade en mer intressant belöning, så det var lättare för mig att säga marsch än vad det var för henne.

Även tandvisningen gick bra igår. Hoppas det fortsätter så.

På platsliggningen så strulade jag till det och började med en ny grej. Så Dixie blev osäker och reste sig. Men det var också en mycket bra resning. Inte en bus-resning, utan en vanlig resning. Sedan förstod hon vad den dumme matte ville.
=)

Igår fick jag också en styrelseplats i barbetklubben. Att de vill ha med lilla mig där känns roligt. =)

Jag är ledig idag. Jag skulle gärna vilja åka ut i den riktiga skogen. Men Daniel har lagt beslag på bilen för han var också ledig idag.

I helgen är det Malmöutställning, jag ska ner och heja på alla vackra barbeter, samt köpa en ny hundsax och säkert massa annat. Det är faktiskt mycket skönt att åka till utställning utan hund. Man kan göra som man vill.

På söndag är det apporteringskurs. Det är nervöst och spännande på samma gång. Jag är lite rädd för deras inlärningsmetoder, men jag kommer inte göra något som inte känns bra i magen. och jag tänker ha godis med fast man inte skulle ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0