Spännande

Igår var jag och Britt och Titti på Arken Zoo. På deras ett-års jubileum ska vi vara där och ha uppvisningar i freestyle och rallylydnad. Det är onsdag till söndag och vi kommer också att ha ett bord där vi står om dagarna där man kan ställa frågor och få tips om sin hund.
Det blir spännande. Nu får det tränas freestyle =)

Igår på fria träningen så tränade vi agility. Sen tränade vi lydnad. Hoppet och inkallning och några snabba ligg.
Det är mycket tveksamt och vi kan vara med på tävlingen nästa vecka. Allt gick bra igår på träning, men hon behöver varva ner. Hon blir så överladdad och överdriver allt till max. Och det är mycket nära till överslag.
Men hon har en bra attityd. Hon ville verkligen jobba igår och hon tog rus efter att jag sagt varsågod. Det är bra!
Kanske väntar vi tills nästa gång. Det är bara dömt att misslyckas.

Jag har inte tränat enligt planen som jag hade för denna månaden. Så nu får jag sätta upp nya.
Jag ska gå tillbaka till grunderna igen. Det måste göras med jämna mellanrum.

Men nu blir det freestyleträning för hela slanten.

Nu ska jag dricka varm chocklad och äta macka med björnbärs marmelad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0