Varning för skogsmullar

Det blev skogen i alla fall. Daniel gjorde sitt ärende senare.
Vi åkte till min barndomsskog i Bälteberga. Men först blev jag bara tvungen att köra in om mitt barndomshem i Gluggstorp och titta på gården. Åh vilka känslor som kommer upp.

Det blev verkligen off-road agility i skogen.
Dixie är så duktig på att följa oss. Hon går aldrig långt bort, utan håller sig i närheten hela tiden. Inne i skogen så far hon över stockar och grenar och balanserar på stenar och fallna träd och hon har en enorm självkontroll. Och det är verkligen inget som stoppar henne i skogen. Hon hoppade längdhopp 2-3 meter idag och fick mig och Daniel att undra om det är en elitgymnast vi fått och inte en hund.
Vi tränade även passivitet genom att sätta oss på en varsin sten. Dixie kom direkt och satte sig bredvid oss och väntade tills vi gick vidare. Bra on-off knapp har hon.

Vi mötte inga människor, bara en bil som körde förbi oss innan vi kommit till själva skogen. Då kunde jag kalla in Dixie och hon satte sig i fotposition medan bilen passerade. Duktig vovve.

Det var en underbar dag och Dixie var så lycklig. Även Daniel älskar skogen och alla dess lekar =) Själv håller jag mig på säker mark =)

Jag har tagit en hel del kort idag på de två värsta skogsmullarna Daniel och Dixie


Finaste Dixie



Klart man måste följa efter husse när han gör sådana spännande saker.
Som sagt, Dixie antar alla utmaningar. Hon bryr sig inte det minsta om allt det brusande vattnet under henne



Här är en annan stock som Daniel ska ta sig över =)
Dixie tar den bekväma vägen. Är man vattenhund så är man!


Galningen Daniel fick syn på några simmande laxar och tar hjälp av jakthunden för att fösa dem till sig


...Och han lyckades minsann att fånga en lax med händerna som han sen släppte i. Och Ja! Det är ISKALLT i vattnet.



Efter badet måste man torka sig genom att springa och roligare är det om man samtidigt tar med sig husses känga. Kanske husse vill leka jagas då?


Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Känns lite som att det är Dixie som är lättast att fostra av dom två busarna.......så du lyckas säkert!

Kramar

2009-03-21 @ 07:37:21
Postat av: Pernilla

Galningen Daniel... :-))))

2009-03-21 @ 19:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0