Dixie räddade den dåliga dagen

Ja, det går ju inte att ha en dålig dag när världens bästa Dixie bjuder på överraskningar =)

Vi har tränat lite, först ställande under gång som idag var mer än klockrent. Tror aldrig det har varit så bra som idag.

Sedan tränade vi på lydnadsklass I apporteringen som jag slitit med... Och IDAG gör hon det!
Jag har rent ut sagt haft ett helvete med att lära in det momentet. Man kan tro det är enkelt, men inte för oss.
Från början tuggade hon HELA tiden, tog lång tid att få bort. Sedan grep hon, men spottade ut hela tiden. Sen efter apporteringskursen så var hon rädd för apporten. Fick börja om. Sedan var det en pärs då hon inte alls ville ta den och tyckte inte det var alls roligt.
Men idag!!!!!! Allt fanns. Hon grep apporten med glädje och höll kvar den helt stilla utan tugg och släppte i min hand på "loss".

Äntligen! Men det är mycket arbete kvar. Vi har bara tränat inomhus. Nu ska samma sak läras in utomhus. Sedan ska allt läras in i rätt position. Men det var en sten som släppte idag.

Jag undrar vad grannarna tänker om oss. För när vi har tränat apporten så har det inte räckt med klick och en belöning.
Jag har fått spela den vildaste apa i varje steg i rätt riktning för att visa den glädje Dixie har behövt.
Och gissa vilken apa jag blev idag =) hahaha


hejdå (med glad ton)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0