Pälsvård

Dagen började med att gå med Daniel till Doktorn. Han var riktigt sjuk, så jag följde honom så han inte skulle dö på vägen. Efter 2,5 timme var vi påväg hem igen. Han har troligtvis körtelfeber. Inte alls kul. Det kunde ta ett halvår innan man blev av med det. Men de har skickat iväg prover för odling, så vi hoppas på att det bara är vanlig halsfluss. Några dagars väntan innan svar kommer.

Resten av dagen har gått åt Dixies päls. Borstat i många timmar, sedan badat henne och sedan var det minsann tovor ändå. Så det blev några timmar borstning till. Nu gör det ont i rygg och axlar.
Och då hann jag ändå inte med allt. Tänkte putsa lite också, men det får nog vänta till senare.
Men ren och fin är hon nu.
Det är ju utställning om två veckor och det ska börjas i tid.

Vi har också hunnit med och träna lite freestyle. Och det gick riktigt bra. Har några rörelser kvar att lära in och det var dem vi jobbade med idag. Jag är nöjd.
Det är perfekt att träna när Dixie fortfarande är lite blöt. Då gör hon allt med fart. =)

Nu väntar en lugn och avkopplande kväll. Sååå skönt!

Kommentarer
Postat av: Gunmai o Liza

Körtelfeber? Är det inte bara tonåringar som får det.......?

2009-05-23 @ 16:11:25
Postat av: Pernilla

Stackars Daniel!

Jag har haft det och det var inget kul..

2009-05-23 @ 21:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0