spårhunden

Nu har vi kommit hem från viltspåret.
Jag är ganska nöjd. Det var 400 meter med tre vinklar och med både bloduppehåll och över en väg. Jag tyckte Dixie jobbade jätte fint, hon klarade spåra jätte fint över väg och den första och andra vinklen tog hon och bloduppehållet var inga problem. Tredje vinklen så började hon nog bli trött. Då tappade hon sig. Sedan var det lite farligt helt plötsligt då hon fick för sig att det fanns något hemskt bakom buskarna. Men hon hittade sin klöv och det var ju guld som vanligt.

Sen kom vi hem och skull träna slut på köttbullarna. Det blev lite freestyle och när vi ska träna en kombination- backa och sedan spela död så blir hon lite ivrig och ska göra både backa och död samtidigt vilket resulterar i att hon trampar fel och halkar och skriker till. Antagligen en sträckning. Så nu haltar hon lite med bakbenet.
Och jag blir så rädd. Nu gör jag inget annat än att titta hur hon går och klämma och känna på benet. Men jag tror och hoppas att det inte är så farligt.

Ikväll är det lydnad. Nu ska jag jobba och Dixie får vila sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0