Abstinens

Vi var inte med på viltspåret idag och det ville jag verkligen. Men Dixie ska absolut inte ha någon sur gammal klöv i munnen just nu och viltspår utan klöv som belöning finns inte för henne. Därför blev det inget.

Annars är hon 95% sig själv nu. Hon följer efter mig, vill gå ut och sover utsträckt på rygg i soffan och vill träna.
Vi har tränat lite lite idag med dietmat på sked som belöning. Det fungerar bra även om det är lite kladdigt.
Hon har fått göra lite konster och positionsarbete, alltså inget krävande.

Själv sitter jag och dregglar över proffsens träningsvideor på youtube. Jag får så mycket inspiration av att se andras träning.
Jag vill veta mer om hoppstå, "nytt" sätt att lära in exempelvis ställande under gång.
Vill verkligen se hur det lärs in. I praktiken ska hunden göra ett litet hopp för att sedan landa med stela framben i en omedelbar stå-position.
Vem kan mer om det? Lär mig!
Det kliar i kroppen efter träning. Jag har så mycket nu som står på kö att läras in. Listan är lång. Och det är framförallt ställande jag är ute efter att göra bättre.
Och tyvärr blir det inte någon lydnad ikväll heller.

Det är 12:e dagen på Dixies löp och det betyder att höglöp är pågång. Hon har svullnat rejält och blodet börjar avta. Detta är sånt som jag har stenkoll på nu (Det har jag även haft vid tidigare löp, men detta är viktigast). Allt ska antecknas för att kunna vara till hjälp till nästa löp då det förhoppningsvis blir parning. Jag tror tidigast på dag 14 som första "heta" dag eller.
Selma är till hjälp, för man ser vilken dag Dixie viker undan svansen för henne och det gör hon inte än.

Min bil har väldigt många fel just nu. På tisdag ska hjullagret bytas och frågan är om bilen håller till tisdag. Det är fruktansvärt att köra med den nu. Ska försöka använda den så lite som möjligt, om det går.
Sedan är det glapp någonstans så airbagslampan blinkar hela tiden och det har kommit in grus bakom ratten så det skrapar varje gång man ska styra och så måste bromsskivorna bytas och dessutom är det dags för en service.

Ja, det blir nog bajspåsar eller ett knäckebröd som årets julklapp från mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0