Och så var det söndag

Dixie hostade igår kväll efter hennes lilla olycka, men jag tror det var som hon svalt vatten.
Så jag var lite tveksam om jag skulle åka på sök/spår träning i morse. Men jag väckte henne tidigt och kollade om hon hostade och det gjorde hon inte, så vi packa oss iväg.

Det var verkligen många med idag och det är jätte kul att vi är så stort gäng med samma intresse.
Det var bara Dixie och Liza som var sök-hundar så vi började med dem.
Dixie gjorde ett jätte bra sök och blir bara bättre och bättre. Eftersom vi var så många och därbland var några nya så fick vi tillfälle att träna med nya figuranter som hon aldrig har träffat förrut. Men Dixie brydde sig inte om att det var okända personer. Hon sökte lika gärna upp dem som någon annan.
Men det är i alla fall bra träning med nya människor hur som helst.
Jag är helt enkelt mycket nöjd med söket idag.

Jag hade tänkt träna platsliggning också, men det glömde jag alldeles bort, så det får bli nästa gång.
Blev lite lydnadsträning när vi kom hem och nu sover hon gott under sin filt.

Jag har minsann mycket att göra, så det blir nog ingen tupplur för mig idag. Även om det annars är det bästa som finns när man varit en morgon i skogen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0