Så glad för en skitsak

Idag börjar jag känna igen min hund. Hon ser piggare ut, viftar på svansen, och är kelig.
Så skönt att hon börjar komma tillbaka.
Dixie bajsade inte igår alls, hon försökte en gång men det kom inget. Så jag visste ju inte hur hon var i magen.

Men imorse blev jag väldigt glad när jag såg att allt såg normalt ut. Så glad för en skitsak!

Dixie älskar sitt diet foder och tabletten gömmer jag i lite av fodret så slinker den ner lätt som en plätt.
Hon ska även ha 4 ml av någon slags grå gegga som man ska spruta in i munnen som luktar hemskt. Jag tar lite på fingret och Dixie slickar i sig det själv.
Så det är inga problem med medicinerna. Jag är van vid en liten Selma som absolut inte ska ha någonting, så Dixie är ju rena drömmen jämfört med henne.

Dagen kommer fortsätta med vila för Dixie och jobb för mig. Ingen träning så det blir en tråkig dag utan händelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0