Tankar

Nu har jag grubblat och dragit slutsatser efter tävlingen igår.
Har läst mitt protokoll upp och ner 100 gånger och tänkt och tänkt. Tack alla ni som erbjuder er hjälp med störningshundar! Det kommer behövas! =)

Jag har nu verkligen försökt tänka positivt. Och det fanns oerhört mycket som var positivt igår. Nästa allt!
Och vad gäller platsliggningen så är det bara så enkelt att vi inte lyckats kunna träna tillräckligt bra på det inför tävling. Men det är ETT moment. Och detta ENDA moment ska vi såklart fixa. Och även om jag såg det svart igår så kan jag faktiskt le lite åt det nu. Hon var ju absolut den gladaste hunden på tävlingen igår. Och det bubblade för mycket bus i kroppen att hon inte kunde hålla sig från att springa ett litet glädje varv. (Och självklart ska det ju inte vara på detta viset, men det ska vi hitta lösning på)
I alla moment viftade hon på sin svans och det känns ju bra för mig att hon tycker detta är kul.
Hon ligger ju bland de bästa i övrigt och vi var inte många igår som fick 10:a på helhetsintycket. Även om inte det har hög koffecient så känns det ändå bra att vår glädje avspeglas i det betyget. 

Nu ska det läggas upp långa planer på att få platsliggningen att fungera. Och det kommer den att göra.
Övriga moment tar vi det nog lite lungt med. Inkallningen och hoppet ska bara hållas vid liv, även läggandet. (Är ju supernöjd med 9:an, bättre kommer hon inte få)
Ställandet ska vi nog försöka få någon mer poäng på och det hade varit kul med en 10:a på apporten, linförigheten går alltid att förbättra, men annars tänkte vi träna lite annat nu ett tag. Blir väl lite lydnadsklass 2 moment.

Imorgon ska jag vaccinera mig mot svinis. Syster Tilda gjorde det i fredags och har haft 40 graders feber och jätte svullen arm efter det. Uhh! Jag är så rädd, mest för att bli sjuk efter. Det är så många som blir det och det vill jag inte. Men jag vill ju absolut inte ha svininfleunsan och det kommer jag säkert få annars. Jag brukar aldrig slippa undan infleunsan annars.

För alla er som undrar när min nya hemsida kommer så hoppas jag verkligen SNART! Den är som sagt klar, ska bara få domännamnet att fungera.
Har önskat mig hjälp med det i födelsedagspresent nästa vecka.


hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0