En liten tisdag

En ganska vanlig dag har det varit, med jobb och annat som hör vardagen till.
Vi har varit på agilityträning och det går sakta men säkert frammåt. Det blev mycket träning på framförbyten som gick bra. Agility hade varit himla lätt och jag gjort rätt. Men jag börjar alltid med att göra fel och då gör även Dixie fel. Och när man sen gör små enkla justeringar så går det ofta väldigt bra.
Men tyvärr så tränar vi alldeles för lite på agility, det hinns tyvärr inte riktigt med och då kan jag ju inte begära något heller.

Lite lydnadsträning har det också blivit. Passade på at träna hopphindret när vi ändå var där och det gick bra.
Min plan nu fram till söndag är att leka med grunderna i momenten läggande, ställande och inkallning och mycket lek när hon klarar det vilket hon komer göra. Alltså göra det så lätt så hon känner sig bergsäker även när det sen blir lite svårare.

Jag har lite inre panik, för just nu vill jag träna allt på en gång och så fort något inte är som det brukar så tror jag att det kommer bli katastrof.
Ja, Dixie kommer inte få det lätt när hon ska tävla med mig på söndag. =)
Men jag ska försöka att hela tiden skriva vettiga planer som jag ska följa.
Det ska bli så skönt att få det avklarat och jag tror bara det är just nu inför första starten som jag är extra nervös eftersom allt blir så nytt. För oss båda.

Fler bilder kommer imorgon, då det är så otroligt segt att ladda upp något på kvällarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0