Ibland är allt skit- igen

Jag är så ledsen nu. I natt slog sjukan till igen. Jag vaknade och hade svårt att andas eftersom halsen var så svullen.
Detta är ju inte klokt. Jag gick upp tidigt, drack te och tog en värktablett. Jag skulle åka och byta föräldrarnas bil mot min egen, samt fixa håret hos Tina.
Och ju fler timmar som gick desto sämre mådde jag. Och nu verkar jag även fått tillbaka det där med balansnerven. För hela världen snurrar. Jag har hört att det kan vara väldigt segt att bli av med. Kanske ska testa åksjuketabletter.
Det hjälper inte att bli förbannad över detta även om jag blir det. Jag har verkligen inte tid eller lust att tillbringa fler minuter att vila mig frisk.
Och eftersom det inte hjälper att bli arg så blir jag ledsen. Och vad hjälper det? Nä, ingenting och då blir jag arg igen för att jag blir ledsen. Och så sluts den onda cirkeln.

Nä, men detta är ju verkligen inte klokt. Jag har aldrig varit med om något liknande!
Jag har ju försökt att inte anstränga mig i veckan, fast det är ju inte lätt eftersom jag är så mycket back sedan de veckor jag var sjuk.
Men nu känns det som om jag är tillbaka på ruta ett. Fattas ju bara att jag ska tappa rösten igen.

Det är tur jag har världens gulligaste Dixie hos mig. Igår var hon duktig igen på lydnadsträningen.
Det är bara vårt fotgående kvar som ska bli lite bättre. Och min förra plan har inte riktigt gjort den succé jag hoppats på. Men jag har en ny idé! Och även ännu en reserv idé till.
Men det som sätter käppar i hjulet för oss är jag och denna nedrans sjukdom som hindrar oss från att träna.
Jag spyr galla över detta!!!!!!

Och imorgon var en viktigt dag, då vi ska ha prova på dag. Är jag inte frisk tills imorgon kl 10.00 så vet jag inte vad jag gör!

Hejdå från en ledsen Maja

Kommentarer
Postat av: britt

Ta det lugnt men vi saknar dig

2009-10-03 @ 08:22:57
Postat av: Gunmai o Liza

Prova vitlök och Zink, kan "funka" på halsen.

Lider med dej....

2009-10-03 @ 12:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0