Lördag

Först måste jag be om ursäkt för att jag fått för mig att alla hade förväntningar på oss imorgon. Men nu har jag fått otroligt många gensvar som talar om motsatsen =)
Förlåt förlåt! Alla krav och förväntningar sitter i mitt huvud och det är jag som står för dem båda!
Och när jag sitter här och skriver så går jag in i mig själv och skriver ner det som jag känner och tycker just då och det är ofta som jag inte kan minnas efteråt vad jag skrivit eftersom jag då inte är inne i min lilla värld. Alla tankar som dyker upp i dessa tillfälle skriver jag ner och ibland har man konstiga tankar som inte är relevanta! Och just igår fick jag väl lite spöktankar blandat med nervositet och fick för mig att alla skulle bli besvikna ifall det skulle gå dåligt imorgon. Men nu vet jag bättre! =)
Det är tur att jag har er! =)


Idag var det en otroligt grå och regnig dag. Men jag gick ändå upp sju för att åka till Båstad och spåra med Dixie.
Dixie ville inte alls gå upp och segade sig ut. Men när vi väl är på plats så är det 100% som gäller.
Jag la ett viltspår som jag inte vet mycket om. Jag hade bara en startsnitsel och resten var blindspår för mig.
Men jag tycker om sådana spår där man inte har en aning om var det är, då får man ge hunden fullt ansvar att jobba och hunden kan omöjligt få någon hjälp utav mig. Fyra vinklar hade jag gjort men hade ingen aning om var.

När Dixie vet att hon ska spåra så är det samma som med söket. Hon har bara en sak i huvudet och inget kan få henne på andra tankar.
Hon började lite snurrigt och jag tänkte först stå kvar i spåret för att hon skulle få upp det, men jag ändrade mig snabbt och bestämde mig att följa henne hur hon än går. Och hade jag fått välja så hade vi inte gått hennes väg, men hon ledde mig genom vinklarna och rätt som det var så hade hon hittat klöven. Och jag är 100% säker på att jag aldrig hade hittat tillbaka till klöven på egen hand. Jag trodde vi skulle mycket längre upp.
Detta är ju mitt enda sätt att lära mig läsa hennes arbetssätt och det är så himla kul.

Sedan åkte vi hem blöta och kalla och vi har nu båda sovit en lång stund =)
Man kan ju undra varför alltid jag blir så himla trött efter att ha varit i skogen. Men det finns inget skönare än att sova efter det =)

Just precis nu är jag inte så nervös inför imorgon. Jag kan inte göra något mer för att påverka och jag kan bara hoppas att det går bra imorgon. Det ska tydligen regna hela dagen, men det brukar inte vara något som stör min vattenhund, bara mig =)
Just nu vill jag bara att det ska gå fort så vi får det gjort. Vi ska göra vårt bästa och se det som ett bra träningstillfälle och framför allt ska vi båda tycka det är kul! Och det tycker vi ju, det är ju därför vi gör det här!

Wiiiiiieeeeeeeeeeeeeeee =)

Tack för alla lyckoönskningar, de ska vi ta med oss imorgon!

Ja, imorgon blir det spännande vad jag kommer skriva och vad ni kommer läsa =) hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0