Någon där uppe ville mig illa

När det var dags för vår långpromenad idag som brukar bli vid lunch så tittade jag ut för en snabb blick på vädret.
Sol och blå himmel. Jag packade lite träningstillbehör, tog Dixie och gick ut. Efter en halv minut började det hagla.
"Lite hagel gör väl inget" tänkte jag och fortsatte som vanligt. Men det dröjde inte länge förrän haglet piskade i ansiktet. Och när vi kommit en bit så övergick det till ösregn som verkligen vräkte ner.

Jag hade ju bestämt att vi skulle träna lite och ha kul, så det fick vi ha. Dixie bryr sig inte om vad det är för väder, hon är alltid lika glad och positiv till utomhusvistelse.
Inkallningarna idag var klockrena, medan såklart inte ställandet var kanon. Man kan tydligen aldrig få allt. Sen lekte vi jagad och gömme och hade bus mitt i regnet.
När vi var på väg hem igen så hade jag en swimingpool i varje sko och var genomblöt i vartenda plagg.

Och när vi kom innanför dörren sprack vädret upp och nu är det sol.

Nu har jag en blöt hund med många frötovor, hagelkorn och blött gräs i pälsen.
Men i min värld är hon lika vacker hur hon än ser ut. Det beror på vilka ögon man tittar med. Idag får jag titta med humorist-blicken, haha.

Jag har otroligt mycket att göra idag. Jag har haft mycket efter mig sedan sjukdomen och jag måste egentligen vara lite av banan för jag kom på idag att jag inte betalat mina räkningar! Panik!
Det har jag aldrig glömt bort förut. Men det är väl lite för mycket i huvudet helt enkelt. Men jag har min super långa lista med allt jag ska göra, så det är bara att bocka av en sak i taget.

Ikväll är det lydnad och serietävling i agility, dock inte för vår del. Om det inte är för kallt så tittar jag gärna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0