Skämmas

Igår var det näst sista gången på en av mina valpkurser. Och tanken var att de skulle utmanas eftersom de är så himla duktiga. Jag hade smidit planer på olika svåra övningar som de skulle få göra, bara för att vi ska hitta utmaningar så de vet vad de kan jobba vidare på. Men det spelade ingen störra roll vad vi gjorde. De hade klockrena inkallningar trots att vi prasslade med godispåsar ställde alla hundar i vägen osv.
Jätte roligt att se att de är så duktiga våra elever! =)

Igår fick jag också PM:et för tävlingen som är om två veckor. 65 deltagare i lydnadsklass 1. Och 95% var bruksraser och vallhundar. Usch vad rädd jag är. Det är nästan så jag inte vill längre. Alla kommer vara så duktiga och vi kommer göra bort oss.
Inte mycket tid kvar att träna på nu. Tränade lite imorse. Det gick okej, men hon är inte i form på morgonen fast jag hade bästa pipis med för att peppa upp henne.
Min förra plan om fotgåendet fungerade inte på henne, så nu har jag en ny som jag kommit på idag. Har testa lite och kanske det kommer gå.


Och nu till det pinsamma som jag fått skämmas över idag:

Min bil ska besiktigas på torsdag. Jag har städat den och gjort den fin. Ena torkbladet var lite konstigt. Vet inte om de bryr sig om sånt, men jag tänkte i alla fall köpa nya.
Jag har en "egen" parkeringsplats under ett kastanjeträd. Jag har parkerat där så länge som vi har bott här, snart tre år. Och det har aldrig varit några problem.
Men inatt måste alla världens fåglar haft sitt årsmöte i just detta träd, för min bil var helt nerbajsad. hela rutan var täckt med skit.
Jag är påväg till Landskrona för att hämta mer jobb och tänker köra in och köpa torkblad på vägen hem och sedan tvätta bilen.
När jag hämtat jobb kör jag till OKQ8 vid Glumslövs backar. Mycket trevlig personal som hjälper mig att hitta rätt i denna djungel av torkblad. kassörskan frågar om jag vet hur jag ska byta och det vet jag inte. Det uppdraget hade jag tänkt ge till Daniel. Men snälla som de är så hämtar hon en kille som kan byta dem till mig.
Glad och tacksam var jag tills vi kommer ut till bilen. SHIT!
Då kommer jag ju på att jag har den äckligaste bilen i världen och där ska denna stackare stå och pilla med de nerbajsade vindrutetorkarna. Usch vad jag skämdes!!!!

Inga kommentarer från någon av oss. Jag tackade så mycket och körde snabbt därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0