Vilken grå dag

Riktigt ruggigt höstväder har det varit idag. Inte alls skönt. Men som hundägare måste man ut ändå och det är ändå okej när man väl kommit ut.
Nu har jag skrivit en ny träningsplan för oss med allt vi ska förbättra i lydnaden. Men känner inte mig lika taggad att träna nu när tävlingen är över. Men det blev en liten platsliggning med störning innan idag. Tog andra hunden Dolly till hjälp och tränade inkallningar med henne framför Dixie. Hehe, utmaning! Och vilket jobb det kommer bli! Men det blev några lyckade omgångar på slutet och jag tror hon kommer fixa detta med målmedveten träning. Undrar bara om vi hinner bli klara i tid???? Tveksamt, men det får bli lite hårdträning på just detta och hoppas hon fattar snabbt.

Jag har fått ont i armen. Inte bra, verkar vara muskelinflammation, men jag smörjer med voltaren hela tiden och det hjälper faktiskt! Det hade jag aldrig kunnat tro!
Men jag minns hur det blev sist för några år sedan. Då kunde jag inte röra armen alls, men det hoppas jag verkligen att jag slipper undan nu =)

Imorgon är det agility, alltid kul även om vi inte matchar till 100% där ännu, men det kommer. Det blir bättre och bättre.

Idag har jag startat ny valpkurs och imorgon startat ny freestylekurs och även nästa vecka är det ny freestyle grundkurs.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0