Helt slut

Ja, det har verkligen varit en aktiv dag. Känns som den har varat i evigheter.

Ikväll var det dags för de nya valpkurserna. Det var två helt olika grupper.
Det var några utmaningar och en del färdigfödda stjärnor.
Jag tycker det är roligt med utmaningar, då jag vet hur bra hundar det kan bli med rätt behandling, men det kan vara svårt att nå fram i tid. Men man kan bara göra sitt bästa.
Jag vet ju själv att detta fungerar bara man gör rätt.

Men det ska verkligen bli roligt att följa dessa valpar.
Gunnel och Margareta med barbetvalpar Ebba och Ebony som är från Axas kull var såååå himla söta! Och stora hade de blivit.
Jag skulle kunna ta med dem båda hem =)
Jag blir såklart jätte sugen på valp själv när jag ser dessa ulltussar! Men det kommer väl nångång.

Efter Dixies fågeljakt så hade hon hela pälsen full med små frön som har satt sig överallt. När jag såg henne så kände jag bara att jag ville raka av allt. Men så satte jag mig med borsten för att försöka få ut dessa miljontals frön. Både Daniel, pappa och jag har nu försökt få ut pälsen, men det känns som vi har ett heldagsjobb framför oss imorgon.

Nu är jag väldigt trött och det är ansträngt i stämbanden. Dags att vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0