Husse

Jag har fullt upp idag. Har lämnat in bilen och jobbat och planerat kurs och ska snart åka.
Daniel hjälper min pappa med att bygga trädäck som ska bli altan. Dixie är också där. Alltså inte med mig.
Åh vad det är jobbig när hon inte är med mig. Jag ser henne överallt i syne och det känns som jag blir halv när hon inte är med mig. Tycker inte alls om att vara utan henne.
Men det är säkert bra för oss båda.

Hur som helst så hjälper hon till med bygget och alldeles nyss ringde Daniel arg som ett bi.
Han hade gått en runda med henne och släppt henne och hon hade stuckit efter några rapphöns. Hon hörde inte när han ropade, ibland räcker inte rösten hela vägen.
Det som är bra med henne är att hon inte sticker så långt. Men det är inte lätt för stackars husse som inte alltid vet hur han ska göra. Men det löste sig, när han kom så nära så hon hörde, då stannade hon. Hans värsta mardröm är ju att han ska vara skyldig till att det händer Dixie något. Därför brukar han inte släppa henne, men jag har gått med några gånger på säkra ställen och då har han vågat. Så jag hoppas att han inte ska bli livrädd nu bara för det här.

Jag får väl ut och träna Daniel så han vet bättre hur han ska göra nästa gång. =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan väl klickerträna även Husse :-)

2009-10-01 @ 20:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0