Ombytta roller

När Dixie kom till oss som valp, så var hon väldigt på Selma och ville leka hela tiden. Selma ignorerade Dixie så mycket det bara gick och lådsades inte om att hon fanns. Hon fräste bara ifrån när Dixies valptänder hängde sig fast i hennes läpp. Selma vaktade dock sin soffa och sa ifrån om Dixie tog hennes leksaker.
Med tiden så blev de goda vänner och Selma kunde tänka sig leka och dela med sig av sina saker..

Men idag.... Är det helt tvärtom. När Selma och Dixie ses så är det Selma som är den lilla ivriga och vill leka och Dixie ignorerar henne totalt. Selma blev idag så besviken att hon tog rejäl sats att hoppade upp på Dixies rygg. Dixie fräste till och sedan fortsatte hon bara att ignorera Selma.

Det är nu för tiden Dixie som regerar över alla husets leksaker. Selma kom innan med Dixies bästa tupp i munnen.
Det såg Dixie direkt och sprang genast och plockade ut den ur Selmas mun. Selma stod häpen kvar.

Men det hela är bara ett spel. =)
För efter ett tag så ger Selma upp och skiter i Dixie, men då helt plötsligt vill Dixie verkligen leka.
Och de håller på med sina saker och försöker reta varandra med ben och allt. Och hela tiden ska de ha varandras tuggben, för gräset är ju alltid grönare på andra sidan.

Det är i alla fall väldigt roligt och se på dom.. Just nu har de paus och ligger bredvid varandra och vilar.


Jag blev tvungen att ringa efter pappa så han kunde hämta mig och Dixie. (Daniel är inte hemma idag) Jag orkar inte rasta henne, då jag är alldeles för yr. Den här yrslen är nästa värst nu. Jag är yr när jag vaknar och yr när jag somnar och yr därimellan.
Men nu blev det i alla fall lite kul för Dixie med lite socialt liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0