Usch och fy!

Ingen rolig dag. Vet inte om jag någonsin haft en sån här förkylning. Näsan rinner och är svullen, likaså är ögonen.
Ont i kroppen och är hes som en kråka och sist men inte minst en dundrande huvudvärk.  Jag har varken tid eller lust att ligga här.

Dixie blev normal igår igen. Skönt.
Nu är hon den gamla vanliga myshunden och just nu ligger hon här och är "sjuk" med mig.
Bryr sig inte längre om allt. Det kan mycket väl ha varit blåsten.....
Jag kom på nyss att Dixie inte varit ute idag. Så jag fick dra på en jacka och stappla mig ut. Hon är så söt, hon bara ligger hos mig och säger inget.
Det blev bara en snabbis ut, jag trodde jag skulle dö av ansträngning för den lilla rundan. Daniel får ta ut henne mer rejält när han kommer hem.

Så det blev inget viltspår imorse. Tyvärr... Men det är inget att göra åt. Det är det värsta med förkylning.
Man kan inte göra något för att få det att gå över.

På torsdag fyller Daniel 25 år och jag har inte köpt present. Nu är jag orolig för att jag inte ska hinna bli frisk tills dess. Måste nog genast hälla i mig några koppar thé.

Och jag ber om ursäkt för att det inte kommit några bilder på länge. Men just nu finns det inget att visa.




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Krya på dig! Räkna med att det tar x antal dagar att bli av med den där förkylningen.. jag vet :-)

2009-09-07 @ 18:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0