Selmas bästis

Hade lite bilder från helgen på Selma och hennes bästis som är kaninen Sprattel.
Eftersom det inte är inhängnat i trädgården i Landskrona ännu så får Selma dela bur med kaninen när vi andra fixar i trädgården och det tycker både Selma och kaninen är jätte kul.
Det är två andra som håller på att dö av avund. Men barbeterna släpper jag inte in till kaninen. Tar man upp kaninen och håller den så får Dixie och Lucy lukta och då gosar dem med den och slickar, men instinkter väcks så lätt och skulle den sprätta till och springa så är inte Dixie sen på att hänga efter.


Kaninen är väldigt lustig, den ska hoppa under Selma och mellan hennes ben hela tiden.
Lucy försöker hitta en väg in....


Såhär söta är dem tillsammans =) Selma är överlycklig så fort hon får ta hand om något litet djur och leka mamma =)


Ibland blir kaninen lite för ivrig och då stoppar hon honom med tassen och morrar lite
i uppfostringssyfte, vet inte om budskapet går hem =)


Igår var det kurs med Lucy. Och man kan inte tro att det är sant, men det snöade hela kurstiden så det la sig på marken. Det var alltså kallt inåt landet. Jag frös som attan, men Lucy var duktigare än någonsin. Vilken attityd hon hade igår! Wow! Hon ville aldrig sluta jobba. I pausen ville hon inte vila, utan jobba mer.
Det blir nog hund av henne också =)
För övrigt är töserna lite snuviga. Kanske blev lite mycket bad förra veckan och lite för mycket kalla vindar och utomhusvistelse? Men de är lika pigga för det.

Idag har jag borstat hela Lucy för första gången. Hon är lika snäll som Dixie vid borstning, inga protester. Hon blev väldigt fluffig och mjuk =)
Vi har också varit i Landskrona och hämtat mer jobb till mig. På jobbet fanns Selma och hunden Faxe som är av rasen gammeldansk hönsehund. Han är en försiktig hund. Dixie och Selma kan vara lite tuffa mot honom, men Lucy var alldeles lagom och fick igång honom på lite lek. På slutet blev han riktigt glad och ivrig åt alla tre så han råkade pissa på väggen. Haha, hanhundar!

Kan avsluta med att tipsa om en bra hundleksak. Jag kan väl inte vara den enda som har en tvättmaskin som äter upp strumpor? Jag hade vårstädning i gardroben igår och hittade då ett 20-tal udda strumpor som har legat och väntat på att den rätta ska dyka upp. Men det gör den inte, så igår tog jag alla udda strumpor och band fast i varandra så det blev en rolig knut som jag sedan band fast i ett snöre. Det är för tillfället hundarnas roligaste leksak! De bästa leksakerna är oftast de man har hemma och det kostar inget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0