Soldag

Efter helgen har det varit fullt upp. I måndags var Lucy jätte irriterad i sina öron. Kliade och skakade på huvudet och skrek om man försökte titta i det högra örat. Vi fick tid hos veterinär samma dag. De kunde inte heller titta i högra örat utan att hon skrek som en stucken gris. Så hon fick sövas ner.
Hon var röd och geggig i örat och det var tjockt med tät hårväxt nere i örongången. Det rycktes bort. Ingen öroninflammation, bara irritation. Fick kortisonspray som hon ska ta i 5 dagar. Efter att hon vaknat från sin djupa sömn var hon mycket ynklig och pipig hela kvällen. Antingen mådde hon illa, eller så hade hon ont efter all hårborttagning i öronen som i sig skapar irritation också.

Igår var hon som vanligt igen. Pigg och vildare än vanligt. Jag och Daniel åkte ut till sommarstugan igår och här är vi fortfarande. Daniel har ju inte börjat skolan ännu, har fortfarande påsklov, så han vill vara ute och hålla på med trädgårdssysslor. Och jag har tagit med mig mitt jobb hit!

Det blev långt att åka på Lucys kurs igår härifrån, men det var bara att köra på. Tränade skvallerträning, on/off, passivitet, varsågod, inkallning och ligg. Hon skötte sig bra, men hon är ganska svårmotiverad med belöningar. Måste hitta fler alternativ. Hennes två bästa belöningar hade jag inte lyckats få tag på till kvällen, så jag visste ju att det skulle bli lite svårare.

Idag har vi varit nere vid stranden och hundarna har fått apportera dummies. Det var första gången för Lucy, men hon kastar sig i vattnet och hämtar så fint så. Daniel började med att kasta ut två stycken på väldigt långa avstånd. Dixie hämtade först den ena och sedan skickades hon ut på den andra och detta skötte hon utmärkt. Men efter ett tag blev hon trött och det förstod inte Daniel så han kastade ut en dummie så långt han kunde. Dixie som stod och flåsade sprang ut några steg sedan vände hon tillbaka. Vem skulle nu hämta dummien?
Daniel tog med Dixie ut på piren för att se om hon kunde ta den därifrån, men nu hade den drivit bort ännu länge, så hon såg den inte. Det hela slutade med att Daniel fick klä av sig och kliva i det iskalla vattnet och vada långt ut och hämta den. Hahaha det tyckte jag var kul. Dixie simmade med honom ända ut.

Jag har byggt ett slalom idag. Hade tänkt att Dixie skulle bli världsmästare på slalom i sommar. Kanske även Lucy?
Ska även gräva ett grönsaksland idag, så jag kan så lite grönsaker till sommaren. Om det blir valpar så ska vi bo här hela sommaren och hösten och då kan det vara bra med lite extra grönsaker från egna landet =)



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tänk att Daniel alltid ska ta första dopet :-)

Duktig Dixie som följde med honom ut! asg

2010-04-14 @ 20:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0