Tillbaka till verkligheten + film och bilder

I morse lämnade vi landet för den här gången.
Men innan vi körde hem var det dags för spår och det var även kursavslutning för allmänlydnad 1.

Idag kan jag säga att jag var mer än nöjd med Dixie och hennes sök. Hon har inte tränat sök sedan förra sommaren, men hon kom minsann ihåg och gjorde det bättre än någonsin. Hon var laddad, men inte överladdad, så det var himla kul att se hur fint hon skötte sig!

Lucy förstår fortfarande ingenting av spår. Får väl ta till lite åtgärder snart för att hjälpa henne på traven. Det var i alla fall inte tredje gången gillt.

Vi hade en lite otrevlig morgon. Hundarna fick springa i trädgården medan jag och Daniel packade in allt i bilen. När jag sedan ska gå en runda med min bajspåse, så hittar jag inte något. Det kan bara betyda en sak.... Lucy=bajsätare. Inte mycket att göra åt det. Vi lastade in all packning och hundar och körde till spåret. När vi stannar på samlingsplatsen känner vi hur det luktar i bilen. Jag går ur för att titta efter vad orsaken kan vara. Då har Lucy kräkt upp det otrevliga i sin bur och ni kan ju tänka själva hur fruktansvärt det var. Jag lyfter ur henne och samlar ihop alla filtar och slänger allt i närmsta papperskorg. Sedan får jag torka av henne också, men som tur var hade hon lyckats hålla sig från att bli nersmetad. Roligare kan man ha!

Idag blir hon förresten 5 månader. I går fick hon hämta dummie för första gången och det fångades på film:


Här är Lucy 5 månader första gången hon hämtar en dummie ur vattnet i mycket blåsigt väder. I början hade hon lite svårt att få bra grepp, men sen kom hon på det och då klarade hon det galant!
Hon har ännu ingen chans mot Dixie =)


Snabbt ut.....


Och snabbt in.


Alltid lika lycklig och alltid med full fart!


En bild på när vi håller på att gräva landet. De bästa landskötarna ligger snällt och tittar på.
Tyvärr glömde jag ta bild på när landet var färdigt. Får se i sommar om det blir bild på resultatet =)


Mina finaste!


Har haft strålande väder hela veckan. Blev sill-lunch i tisdags i trädgården.

Men nu var det slut på denna lilla försommar! Det gav verkligen mersmak och jag vill att det ska bli sommar nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0