Björnmöte och nytt trick

Jag brukar kalla Lucy för brunbjörnen för hon är brun och luffsig som en björn.
Igår satt vi och tittade på ett program om svartbjörnar på TV (utbudet av kanaler är inte så stort i stugan, så man får se på vad som visas)
Lucy älskar att titta på djurprogram och satt bänkad med stora ögon. Jag har alltid undrat hur mycket en hund egentligen ser på tv:n. Jag förstår att hon uppfattar att det är djur, men igår gjorde vi en ny upptäckt.
Programmet handlade om en man som studerade vilda björnar, så man fick följa honom och hans kamerateam.

Lucy sitter rak i ryggen och tittar med stora ögon....
Plötsligt går björnen på tv.n till attack mot kameran och då flyger Lucy upp och ställer sig i beredd-att-fly-ställningen. Alltså uppfattar hon även signalerna från djuren på tv vilket betyder att hon måste se väldigt tydligt det som händer i rutan.
Efter en stund så begav sig björnen på tv:n mot skogs och då vågade sig Lucy fram mot tv:n och nosade och tittade bakom tv:n och undrade var björnen tog vägen.
Häftigt att se!

Vi har tränat på ett nytt trick också. Det nya tricket jag försöker lära båda är att gå baklänges upp för en trappa.
Det går himla bra. Vi började med ett pass igår och ytterligare ett pass idag och nu backar Dixie upp för trappan tre steg och Lucy två steg. Dixie tycker det är vansinnigt kul med dessa typer av utmaningar.
Hon fattar alltid direkt, mycket intelligent hund!
Imorgon har det gått 8 veckor sedan parningen, så det blir nog valpar någon gång nästa vecka.

Vi väntar med spänning.....





Kommentarer
Postat av: Tinka

Hej ja nu är jag här också !! skrev ju några mail till dig ang. dina vovvar, så såg jag att du hade en blogg, kul att vara inne och läsa om vad ni gör. Jag har också alltid undrat hur mycket dom ser på tv:n, så kul att höra.

Så spännande med valpningen...



Mvh Tinka

2010-08-19 @ 14:31:42
Postat av: Pernilla

Du är välkommen hem här och studera en hund som ser på tv (eller är i den) :o)

Ja snart så har du fullt upp!

2010-08-19 @ 18:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0