Dag 47

Blir en liten uppdatering om Dixies dräktighet.
Idag var det liv i magen och man kan känna hur det rör sig därinne. Det är så mysigt. Jag skulle kunna sitta där hela dagen med handen på hennes mage och bara njuta.
Bara lite mer än två veckor kvar.

Det är betydligt lugnare tempo på promenaderna nu för Dixies del. Hon går mycket i skritt. Hon verkar vara hungrig hela tiden, men vill inte äta så mycket åt gången, så hon får många små mål per dag i stället.

Igår hade hon flytningar igen. Hon följer mönstret i dräktigheten. Flytningar som liknar äggvita. Jag vet inte riktigt vad Selma tror, men när hon märkte flytningarna så började hon uppvakta Dixie precis som hon gör vid löp.
Selma själv längtar nog efter valparna, hon har laddat upp med rejäl mjölkersättning.

Jag ska ta bild på magen, men mitt kamerabatteri tog slut i dag och jag kan inte hitta laddaren. Den har kommit bort i flytten, men ska be syster att få låna hennes kamera.

Lite träning orkar hon fortfarande med. Det blev ett pass med min manners minder idag. Vi tränar slalom.
Det går bara att träna övningar där hon står eller går, för sitt och liggövningar är hon för långsam för med magen, så det struntar vi i.
Men slalom går himla bra när jag tränar med avståndsbelöning framför. Och maskinen är helt suverän i detta fall. I början så sprang hon förbi några slalompinnan i sin iver att ta belöning, men då kommer ingen belöning från maskinen.
Då måste hon koncentrera sig och ta alla pinnar för att maskinen ska ge utdelning. Alltså behöver jag ingen som står och vaktar ifall hon skulle fuska =)
Och efter några gånger när hon förstår spelreglerna så fuskade hon inte en enda gång.
När jag hittar min laddare ska det bli lite film, jag lovar!

Nu när hon är så hungrig så har hon också lärt sig fånga godis i luften. Det har jag försökt lära henne innan, men då har hon inte fattat någonting. Annat är det nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0