Fler glada besked

Förrutom de härliga sex underverken som kom i natt så hade vi en röntgen bokad till Lucys höfter just idag. Har väntat tre veckor på denna tid, så den ville jag inte avboka.
Hon fick en rejäl undersökning från topp till tå och röntgade både höfter och knä och som tur var så såg det jätte bra ut. Vilken lättnad! Ännu mera glad =)
Veterinären vi var hos idag var exepert och kunde inte hitta ett enda fel på min lilla Lus och då var vi på undersökning i mer än två timmar, så det var inget slarv. Det känns jätte skönt.
Det som sjukgymnasten kände för några veckor sedan var alltså bara något tillfälligt, antagligen en muskelsmäll.
Pustar ut!!!!!!

Tack för alla gratulationer!

Dixie är en fantastisk mamma och sköter dem fint. Hela valpningen har hon skött utmärkt för att vara hennes första gång.

Lucy sitter utanför valpburen och viftar på svansen. En gång smet hon in för att pussa på Dixie, men då fick hon ett litet morr och snäll som hon är respekterar hon gränsen och nöjer sig nu med att sitta utanför och titta.
Jag hade skaffat hundvakt till Lucy för jag trodde hon skulle bli alldeles vild när det kom valpar, men hon har varit super lugn och inte varit i vägen eller stört en enda gång. Vi är imponerade av henne!

Alla valpar har gått upp i vikt redan.
Jag ska ta bilder på var och en imorgon. Två bilder kommer här:


Tikar med band, hanar utan band =)


Rosa tik, kommer troligtvis få vågig päls, hon har ett mycket brett och vackert huvud.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ännu flera grattisar kommer här!!!

Åh vad kul för dig!



Kramizar i mängder :o)

2010-08-23 @ 20:57:47
Postat av: Tinka

Så söta dom är, och Grattis till veterinärbesöket också förstår att du är väldigt glad just nu över allt.



Många varma hälsningar till dig och vovvarna

2010-08-24 @ 09:29:16
Postat av: Anna

Hejsan! Va spännande och kul med valpar! Grattis!

Och jag blir imponerad av det du lyckas lära Dixie och Lucy, läste precis om att backa uppför trappor! :)Måste själv prova någon dag, men känns långsökt att jag ska lyckas få Ruffa att förstå... :)

Även grattis till beskedet efter röntgenundersökningen! Skönt för dig!

2010-08-25 @ 01:00:24
URL: http://ruffa.doggyblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0