en hundig dag

Idag har det varit en dag med hundarna (som vanligt)

Jag och pappa har byggt en valplåda som tog sina timmar att få ihop. Men nu är den klar och jag är supernöjd.
Dixie har börjat bädda lite grann här och var och på nätterna sover hon numer under sängen, så det är dags att ställa i ordning hennes låda så hon kan vänja sig vid den.

Magen den växer och det är så mysigt att sitta och klappa på den. Hon är så lugn och harmonisk och har det där kloka uttrycket när man tittar på henne.

Jag har även hunnit med att borsta och klippa båda bichonerna. Blanca fick en utställningsklippning eftersom hon ska göra sin utställningsdebut om en månad. Det måste börjas i tid med klippningen om det ska hinna bli perfekt.
Tur att det inte är ofta som bichonerna ställs, det tar så mycket tid med pälsvården.
Selma fick sin vardagliga frisyr som är lättskött.

Sen hann jag och Lucy med en runda på agilitykursen. Hon är så duktig för att bara ha provat en gång förrut. Jag tror att agility kommer vara hennes grej. Hon älskar tunnel och vi provade även slalom idag som gick fint.

Efter det åkte vi och tog kvällsdopp med alla hundarna. Lucy är heltokig i vatten och inte bara vatten utan hela grejen med stranden. Springa runt med tång i munnen, dyka efter musslor på botten, gräva hålor, rulla sig i sanden, simma (Hon simmar bra nu, inte så plaskigt som första gången)
Ja, en riktig badgalning. Men hon lyder verkligen inte på stranden, hör inte och ser inte och är bara i sin egen värld (himmelriket). Så jag tror vi måste träna lite strandlydnad och använda badningen som belöning för bra uppförande.

Daniels pappa har kommit och hälsat på från Norrköping så nu ska vi äta grillade köttfärsbiffar med fetaost.
Jag har blivit en sann fetaost-älskare!


Fina Dixie med sin sakta men säkert växande bebismage


Lucy, Blanca och Dixie


Lucy med sina lååååånga unghundsbakben =)


Vila under plommonträdet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0